Alla inlägg den 5 april 2009

Av Lena Palmén - 5 april 2009 12:34

Hörde just en intervju med mig själv på radion 7angående Wanja. Där jag lät mycket självsäker på att hon ska avgå. Lika självklart har har det inte varit att komma fram till detta. För det första är det LO:s medlemmar som ska säga sitt.

Jag ville även få fram att personifieringen i politiken tagit en alltför stor plats. Det finns så många politiker som lägger en stor del av sin frtitid på att påverka samhället till det bättre, arbete görs till största delen ideelt. När sånt här händer spolieras en stora del av deras arbete och politiken kommer i andra hand. Vem tjänar på det? Självklart våra motståndare.

Jag vill inte vara en del av drevet mot Wanja, hon har vad jag vet inte gjort något för egen vinnings skull. Men som det ser ut nu så är hennes möjligheter att föra ut socialdemokratisk politik liten.  

Presentation


Jag heter Lena Palmén och är sedan 2006 Socialdemokratiskt kommunalråd i Borås Stad. På bloggen kommer jag att skriva om sånt som jag tycker är viktigt för att Borås ska bli en ännu bättre stad att bo och leva i.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards