Alla inlägg under juni 2011

Av Lena Palmén - 23 juni 2011 12:25

Vissa saker tar lång tid men bara det blir bra så kan man ha överseende med det.  

Idag klocka 13.00 så invigdes näridrottsplatsen på Hulta invigas. Det är en anläggning som kommit till genom många personers engagemag där de unga varit drivande.


Processen har tagit ett tag men så är det ju med planering, upphandling och alla tillstånd som ska ges. Men nu lagom till sommaren så är den klar.


Förhoppninsvis så blir den till stor glädje för de boende på Hulta precis som de de andra likande näridrottsplaster blivit för den boende i deras närområde. Det handlar om att öka möjligheten till lek och spontanidrott.


Det känns bra att kunna avsluta detta halvåret med en positiv sak innan jag tar en veckas ledigt. Efter ledigheten så väntar ett extra kommunstyrelsemöte den 4 juli där vi för sista gången (hoppas jag)beslutar om de extra resuserna till skolan i stadsdel Väst och Öst som de så väl behöver.

Av Lena Palmén - 17 juni 2011 09:39

I dagens Borås Tidning kan man läsa att Borås Stad ska inrätta ett nytt Invandraråd i vart fall står det så i rubriken. Vilket är helt fel.


Ärendet som beslutades igår på kommunfullmäktige var bara några få förändringar i ett reglemente för ett råd som funnits i väldigt många år. Jag blir då och då bekymrad över BT sätt att rubriksätta.


Jag inser att en rubrik ska locka läsare men man kan ändå kräva att den ska vara sann. Trots allt är BT en nyhetstidning och inte en skvallerblaska. Hade jag varit skribent hade jag valt att beskriva Sverigedemokraternas metoder att prata om allt utom det ärendet handlar om.


Just igår så sa dom nej till att få ett fungerande reglemente anpassat till verkligheten. Men i vanlig ordning drog Sverigedemokraterna sitt partiprogram som går ut på att invandringen är roten till allt elände.

Av Lena Palmén - 7 juni 2011 11:44

Genom ryktesspridning kan man fullständigt sänka en annan människa det är mycket svårt att sudda ut lögner. Tur att det finns en del personer med civilkurage som berättar för den-dom det berör.


För en del personer verkar det vara livsluft att berätta saker dom inte har belägg för.


Kände att jag var tvungen att skriva detta för jag fick precis reda på ett rykte  som är helt felaktigt och som självklart skadar den det handlar om.




Av Lena Palmén - 3 juni 2011 09:43

Socialdemokraterna i Borås kommer även i fortsättningen att se till att behålla folkbiblioteken i kommunal ägo.


Just nu pågår en privatiseringsatta där högern vill låta näringslivet ta makten över biblioteken. Där Nacka är en kommun som gått längts.


På ett folkbiblioteken ska vi ALLA vara välkomna. En plats där man kan träffas över alla gränser man ett stort utbud avsett för ALLA oavsett storlek på plånboken.


Känns ändå viktigare idag då man får höra på nyheterna om att en stor del unga inte anser att demokratin är viktig. Man anser att en stark person skulle kunna styra utan politikens inblandning. Man blir rädd när man hör det.


Alliansen i Borås har tidigare inte drivit privatiseringsfrågor vad det gäller just bibliotek. Jag hoppas och tror att det är så man tänker framöver. Låt Borås behålla sina fina folkbibliotek med generösa öppettider och ett varierat och stort utbud.


 

Presentation


Jag heter Lena Palmén och är sedan 2006 Socialdemokratiskt kommunalråd i Borås Stad. På bloggen kommer jag att skriva om sånt som jag tycker är viktigt för att Borås ska bli en ännu bättre stad att bo och leva i.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards