Alla inlägg under mars 2011

Av Lena Palmén - 19 mars 2011 07:15

Igår togs första spadtaget för Simonsland på ett häftigt sätt. Simonsland är ett viktigt och spännande utvecklingsprojekt för Borås och Sjuhärad inom textil-mode och design. Här kommer dåtid nutid och framtid att finnas under samma tak. Titta själva hur det ser ut när bl.a kommunstyrelsens ordförande i Borås Ulf Olsson tar fram släggan.

Av Lena Palmén - 12 mars 2011 10:10

En vecka med mycket saker som hänt.

I mitt politiska uppdrag har jag haft dom första planering och uppföljningsamtalen (PLUPP) med några av de nämnder som ligger under mitt ansvarsområde. Det har varit bra möte med Stadsdelsnämnderna Norr och Öster, Utbildningsnämnden och Arbetslivsnämnden.

Trots i stora delar helt ny organisation och nya politiker i nämnderna så känns det som om arbetet med vår rödgrön budget  är på god väg att genomföras. En del saker omgående såsom arbetskläder och friskvårdsbidrag en del av våra förslag tar lite längre tid bl.a anhörigcentral, trygghetsboende och högre kvalite på maten m.m

För att få ett bra resultat måste saker arbetas igenom. Vi rödgröna kommer att presentera efter hand som saker är klar att genomföra.


Denna vecka har valberedningen lämnat sitt förslag till partiledare men även partisekreterare. Håller på att smälta namnen som var något oväntade. Men jag börjar känna mig trygg och nöjd med förslagen. Juholt verkar vara en person som har humor och är en bra talare.


Men just nu så sitter man klistrad vid tv:en för att följa läget i Japan.

Presentation


Jag heter Lena Palmén och är sedan 2006 Socialdemokratiskt kommunalråd i Borås Stad. På bloggen kommer jag att skriva om sånt som jag tycker är viktigt för att Borås ska bli en ännu bättre stad att bo och leva i.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards