Alla inlägg under oktober 2010

Av Lena Palmén - 29 oktober 2010 15:44

En vecka i full fart. Budgettarbete dagligen med MP, V och Vägvalet och mitt i allt så ska alla byta kontor. På tisdag har vi kommunstyrelse där vi ska presentera vår politik för 2011.

Arbetet rullar på och det känns väldigt bra. På söndag ska vi ha en diskussion med vår (S) styrelse och kommunfullmäktigegruppen om de satsningar vi har möjlighet att genomföra 2011.




  

Av Lena Palmén - 23 oktober 2010 17:01

Rödgrön politik i Borås 2011-2014. Vi har bl.a gått till val på att eleverna i Borås ska få en skola där alla elever har en verklig chans att klara sin utbildning. Ska man nå dit duger det inte att ha klasser med trettio barn i de lägre årskurserna. Här kan ni lyssna på andra frågor vi vill prioritera de närmsta åren.

Av Lena Palmén - 11 oktober 2010 10:28

Tiden efter valet har varit en tid som inte varit likt något annat under de fyra år jag varit kommunalråd. Det är mycket diskussioner och taktiska övervägande men främst väldiga många bra samtal mellan de olika partiföreträdarna.


Såklart är jag grymt besviken över vårt dåliga valresultat i landet. Inte för min egen skull utan för alla de människor jag träffat de senaste åren som har lidit av den borgerliga politken. Genom de försämringar som genomförts för sjuka och arbetssökande. Vi kommer inte att få möjlighet de närmsta fyra åren att ge dessa personer möjligheter att på ett tryggt sätt kunna komma tillbaka till arbetslivet.


Vad som mer bekymrar mig mycket nu är även att bostadsbyggandet inte kommer igång och då främst hyresrätterna. Det som redovisades tidigare var att 260 000 unga personer inte har en egen bostad. Sedan har vi en stor grupp med äldre som inte vill eller orkar bo kvar i sina hus. Vi måste bygga hyresrätter även till den här gruppen och då gärna i de områden de tidigare bott  i Brämhult, Dalsjöfors och Fristad m.fl


 Ändå glädjs jag åt vi Borås gjorde ett hyggligt valresultat efter allt vårt arbete. Vi ligger bra till jämfört med resultatet i landet. Och det har inneburit att vi idag tillhör det största blocket och jobbar hårt för att få till ett fungerande styre för Borås Stad.  





Presentation


Jag heter Lena Palmén och är sedan 2006 Socialdemokratiskt kommunalråd i Borås Stad. På bloggen kommer jag att skriva om sånt som jag tycker är viktigt för att Borås ska bli en ännu bättre stad att bo och leva i.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards