Alla inlägg under augusti 2009

Av Lena Palmén - 27 augusti 2009 16:53

Tisdag-onsdag denna vecka har jag tillsammans med andra skolpolitker och tjänstemän från Borås varit på en mycket positiv resa till Haninge kommun. Vi har fått bra ideer genom att se att man faktiskt kan förbättra skolan om man bara bestämmer sig. Steg ett är man faktiskt tror på att alla barn kan och vill klara skolan. Jag tror det och kommer att dra mitt strå till stacken för att skolan ska bli bättre i Borås.

Av Lena Palmén - 24 augusti 2009 10:05

Nu är det dags att ta tag i skrivandet igen. Sommaren har för min del varit lång och skön trots allt regn.  Det allra bästa är att getingarna lyst med sin frånvaro.  Sedan i våras har jag lyckats att bli medlem på facebook men även avsluta det. Insåg att tiden framför datorn tar mycket tid redan så att försöka sköta om facebookandet är dömt att misslyckas. Men det var en intressant upplevelse att hitta kusiner och gamla kompisar man inte träffat på länge. Men tiden med vänner och familj i verkligheten är värt mer än knapptryckandet på datorn.

Det börjar kännas att det är valår nästa år, tonläget skruvas upp på sina håll. Det kommer antagligen att bli både intressant och lite skrämmande när man troligen inte kommer att känna det som skrivs och sägs om en själv och sina partivänner. Men kanske lärorikt man får se det från den ljusa sidan.

Presentation


Jag heter Lena Palmén och är sedan 2006 Socialdemokratiskt kommunalråd i Borås Stad. På bloggen kommer jag att skriva om sånt som jag tycker är viktigt för att Borås ska bli en ännu bättre stad att bo och leva i.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards