Alla inlägg under augusti 2011

Av Lena Palmén - 22 augusti 2011 19:07

På kommunfullmäktigemöte den 18/8 fick jag av Sverigedemokraternas Marconi omdömet "trevlig privat" han har dessutom skrivit det på sin blogg som jag klippt ut och går att läsa här.


"Tilläggas kan att när det gäller vulgär debatteknik i invandringsrelaterade frågor ligger Olsson i lä för det andra (S)-märkta kommunalrådet Lena Palmén, en trevlig dam på det rent personliga planet bör sägas, men vars partipolitiska inlägg tidvis präglas av en smått häpnadsväckande förljugenhet. Något som slutat förvåna mig är den inavlade och bergfasta tron ( ja de finns undantag) hos många ledande socialdemokrater på den egna moraliska förträffligheten"


Jag vill säga att jag inte är privat med Sverigedemokraterna om nu någon trodde det.


Om jag är trevlig eller inte ska inte jag bedöma men jag anser att man ska möta människor på ett hyfsat sätt. Vilket jag alltid försöker att göra. De samtal jag har med Sverigedemokrater är inte av privat natur utan sker i mitt uppdrag som kommunalråd.


Jag vet inte om Sverigedemokraterna och Marconi har en agenda med sina uttalande om mig som person, men det ger väl sig.

Mat

Av Lena Palmén - 22 augusti 2011 10:57

Idag ska den rödgröna gruppen i Borås kommunstyrelse ta en del viktiga beslut som gäller mat.


Bergdalsskolan som äntligen ska renoveras kommer att få ett tillagningskök och under hösten kommer vi att på försök laga mat i hemmet inom hemtjänsten.


Dessa beslut är en viktig del i den rödgröna politiska överenskommelsen. Socialdemokrater i Borås har under våra många år i opposition velat få frågan om maten högre upp på dagordningen. Nu har vi äntligen chansen att genomföra våra idéer.


Mat är inte bara föda, för många av våra äldre så kanske det är höjdpunkten på dagen. Nu ska vi för 20 äldre personer göra ett försök med hjälp av stimulansmedel av regeringen och så hur det faller ut. Tre av veckans dagar kommer de att inte bara få äta utan även känna doften av nylagad mat och de som orkar kan vara med i köket.


För eleverna på Bergdalsskolan innebär det att de får mat som tillagas på plats och håller kalkylen så blir fördyringen väldigt liten. Vinsten vi hoppas på är att de äter mer och orkar med skolarbetet.


Det känns bra att kunna lägga dessa förslag på kommunstyrelsen idag. Följ gärna mötet 14.00 på www.boras.se

50

Av Lena Palmén - 9 augusti 2011 14:39

Vaknade upp i söndags och påmindes omgående om att jag blev femtio. Försökte känna om det kändes annorlunda, men inte då. Jag var lika trött som vanligt en tidig morgon-vilket det var. Den stora skillnaden var att alla pratade, log och grattade mig. Mitt första telefonsamtal var från min son och hela hans fotbollslag som sjöng för mig, jag kallar dom numera för Brämhults gosskör.


Nej som sagt var man känner sig som vanligt. Men man får passa sig för igår talade jag med en kvinna som sa att livet börjar vid femtio men tar slut vid femtioett. Så nu gäller det att köra på i 365 dagar för säkerhets skull.


Nya rön på radio idag som passar mig om hur man ska hålla sig ung och pigg. Stryrketräna med maximal tyng och bara tre upprepningar. Det innebär att man får en massa tid över nu när man börjar få bråttom:)


Fast om man får tro Victor Hugo (fransk författaren) så är man ungdom igen.


"Fyrtio är ungdomens ålderdom, femtio är ålderdomens ungdom."


Enligt någon som kallar sig Cello så behöver man inte ens vara klok


"Medelåldern är den tid då man är tillräckligt gammal för att veta vad man inte bör göra, men tillräckligt ung för att göra det ändå."



Så jag fortsätter som vanligt fram till 60 då tar jag en ny funderare på det där med ålder.




Presentation


Jag heter Lena Palmén och är sedan 2006 Socialdemokratiskt kommunalråd i Borås Stad. På bloggen kommer jag att skriva om sånt som jag tycker är viktigt för att Borås ska bli en ännu bättre stad att bo och leva i.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards