Alla inlägg den 25 oktober 2012

Av Lena Palmén - 25 oktober 2012 16:55

En vecka ganska lik dom andra på så sätt att det är full fart dagarna igenom. Ändå lite olik dom andra.


Kommunstyrelsen har tagit beslut om en budget att lägga fram till kommunfullmäktige för beslut. En budget vi är stolta över. Trots ganska tuffa tider i Sverige, varslen ökar med oroväckande hög fart och många kommuner har det riktigt tufft trots skattehöjningar. Framtiden känns högts osäker.


Trots det kan vi göra satsningar på skolan, förskolan, familjecentraler, kvinnojouren mm och det är en budget med en tydlig miljöinriktning.


En budget som just nu nagelfars av pressen. Det blir ganska många samtal med BT:s reportrar. Bra att få förklara hur vi tänkt i dom olika delarna. Framför allt känns det bra att så många varit involverade i arbetet med att göra de prioriteringar som alltid måste göras i budgetarbetet. Tack till alla i den rödgröna fullmäktigegruppen för ert engagemang i våra kvälls och helgmanglingar.


Har även varit en vecka  med lite annorlunda saker, jag fick förmånen att bli inbjuden till SSU:s tjejnätverk och prata om mina erfarenheter som kvinna i politiken. Förresten så lyssnade jag nog mer än jag pratade. Det var en givande kväll.


Har även hunnit gå igenom en hel del ansökningar med ett partnerskap om tillväxtmedel som ska delas ut i Sjuhärad, ett arbete som inte är färdigt ännu.


Imorgon ska jag bl.a träffa tv 4 för att prata om familjecentraler i Borås.


Men ikväll ska Ulf Olsson ställa till med fest så det är dags att sätta på lite läppstift snart:))



Presentation


Jag heter Lena Palmén och är sedan 2006 Socialdemokratiskt kommunalråd i Borås Stad. På bloggen kommer jag att skriva om sånt som jag tycker är viktigt för att Borås ska bli en ännu bättre stad att bo och leva i.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards