Direktlänk till inlägg 28 september 2012
Måste kommentera Mikael Hermansson "Kort sagt: Börja betala eller missa tåget" från dagens ledare i BT idag.
Hermansson tycker att Borås ska vara med och betala för upprustning av en befintlig bana dvs Viskadalsbanan. En bana som idag är i så dåligt skick att den inte går att köra på snart. Jag har väldigt svårt att förstå Hermanssons resonemang. Någon ordning på ansvarsfördelning mellan stat och kommun måste det väl ändå finnas.
Det finns en viss skillnad att vara med i nya objekt där vi kan skynda på planering ocht på så sätt frigöra markområden för företagsetableringar eller bostäder i Borås.
Redan idag finns det protester till att kommunerna måste vara med och betala för det som staten borde ta ansvar för. Men ibland hamnar vi i lägen där alternativet inte finns eller ligger så långt fram att det stannar av utvecklingen i den egna kommunen.
Alla som någon gång åker tåg inser att underhållsberget på järnvägsnätet är gigantiskt. Men det måste ligga på staten att ta in tillräckligt med skatter för att lösa det så får vi i kommunen ta ansvar för våra områden.
Självklart ska Viskadalsbanan vara kvar.
Följ med till nya adressen: http://lenapalmenboras.wordpress.com ...
Idag kunde vi skicka ut följande pressmeddelande. Skönt! För löften ska hållas. =================================== Sommarjobb för alla ungdomar i tre årskullar. Öppet hela sommaren på Brygghuset, Mötesplats Norrby och fritidsgårdar på ...
Från dagens BT Politik för att unga ska känna framtidstro Sverige är ett bra land på många sätt. Men det finns tecken på att Sverige är på väg åt fel håll. Många känner en oro inför framtiden. Idag saknar över 400 000 personer ett jobb at...
Skrota fas 3 och skapa riktiga jobb Idag stannar över 400 000 människor hemma från jobbet varje dag. För de har inget jobb att gå till. Cirka 70 000 personer har inte haft ett arbete att gå till på över 2 år. Detta är nästan tre gånger så många...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
||||||||
3 |
4 |
5 |
6 | 7 |
8 |
9 |
|||
10 |
11 |
12 | 13 |
14 |
15 | 16 |
|||
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
|||
24 |
25 | 26 |
27 |
28 | 29 |
30 |
|||
|