Alla inlägg under augusti 2012

Av Lena Palmén - 7 augusti 2012 13:29

Hej!

Min son sommarjobbar på xxxxxxx och jag märker hur lärorikt det är för honom att få ta ansvar och lära sig nya saker. Som förälder är det härligt att se sitt barn utvecklas positivt. Därför vill jag framföra ett stort TACK till kommunen som erbjöd alla ungdomar feriejobb!


hälsningar xxxxxxxxxxxxxxx


Ett mejl skickat av en mamma vars son har ett sommarjobb genom Borås Stad. Jag valde att ta bort arbetsplats och namn.


Ibland känns det extra skönt att vara politiker och det är när man vet att satsningar vi gör får stor betydelse för den enskilda.  I detta fallet en kille som kanske inte haft något att göra på ett helt sommarlov annars.


Nu fick han chansen att lära sig hur ett det är att jobba, tjäna lite pengar, ta ansvar och fungera i ett arbetslag.

Men också ett arbete att sätta upp på sitt CV när det är dags att söka jobb igen. Förhoppningsvis får han även med sig goda referenser. Två viktiga saker när skolan är slut och man ska ut i arbetslivet.


Ett beslut vi från den röd-gröna majoriteten i Borås är stolta över och hoppas genomföra många år framöver.

Presentation


Jag heter Lena Palmén och är sedan 2006 Socialdemokratiskt kommunalråd i Borås Stad. På bloggen kommer jag att skriva om sånt som jag tycker är viktigt för att Borås ska bli en ännu bättre stad att bo och leva i.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards