Alla inlägg den 30 augusti 2012

Av Lena Palmén - 30 augusti 2012 12:25

Moderate riksdagsmannen Ericson från Mark skriver i sin blogg om Borås: Borås folkomröstning för barn om en ny lekplats jämför han med SÄPOS fester. Slöseri med skattepengar.


Sällan har jag läst något så okunnigt.


Borås anser att barnens åsikter är viktiga och att dom ska komma till tals. Nu ska vi göra en beslutande omröstning under hösten. Vilka pengar handlar det då om, jo 35 kronor per barn. Detta jämför Ericson med fester som de alliansstyrda myndigheterna har där summorna är flera tusen högre utslaget per person.


Vi i Borås anser att den lilla summan 35 kronor väl fyller sin funktion i utbildningssyfte om hur demokratin fungerar. Ett ypperligt tillfälle för skolan att lära sig i praktiken. Nu är det inte bara en vanlig liten omröstning utan det alternativ som vinner ska dessutom byggas.


Jag håller med Pelle Pelle (S) från Mark i hans analys om Ericson "han har åsikter om allt och alltid". Mitt råd till Ericson och (M) är gå hem och sopa rent utanför era egna dörrar.


I Borås ska vi ta tillvara barnens åsikter.

Av Lena Palmén - 30 augusti 2012 08:47

Efter gårdagens presentation så är jag besviken. Ett stort pådrag av alliansen där en satsning på snabbtåg ska genomföras.


Jan Björklund Har ett antal gånger nu talat om sträckan Borås-Göteborg som väldigt viktig. Men vad blev det? Göteborg-Borås blev Mölnlycke-Bollebygd utan löften att bygga vidare. Till vilken nytta? Det som går att glädjas åt är Götalandsbanan nu finns med i planerna om än väldigt rumphuggna.Socialdemokraterna kommer att jobba vidare, det måste till en järnväg värd namnet inom en överskådlig framtid.


Håller med Lena Melin Aftonbladet. Joe Labero har fått konkurrens "alliansens illusionstrick är nästan lika bra som hans" när det gäller att lura oss.

Presentation


Jag heter Lena Palmén och är sedan 2006 Socialdemokratiskt kommunalråd i Borås Stad. På bloggen kommer jag att skriva om sånt som jag tycker är viktigt för att Borås ska bli en ännu bättre stad att bo och leva i.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards