Alla inlägg den 7 januari 2011

Av Lena Palmén - 7 januari 2011 11:44

Stadshuset är fortfarande ganska öde. Sitter i mitt arbetsrum och planera för 2011 mellan nysningarna. Bra att klara av dom innan det blir full fart igen, vilket jag räknar med att det kommer att bli.


2011 kommer att bli ett tufft år ekonomiskt och inte minst genom att vi har ny  kommunal organistation och nya nämnder med nya politiker.


Men det känns som om det kommer att fungera bra alla jag träffat är mycket engagerade både personal och politiker. Det gäller att vi hittar fungerande arbetssätt så att boråsarna känner att det får den bästa möjliga servicen och en likabehandling.


Det vi redan fått signaler om är att skolans budget är ansträngd trots att vi rödgröna tillförde 20 miljoner mer än tidigare år. Så visst har resurser betydelse, vilket Socialdemokraterna hävdat under sina år i opposition.


Trots att konjunkturen är på väg upp så vet vi att arbetslösheten ff är på tok för hög och att det är de personer som står långt från ett "vanligt arbete" har det som vanligt alltid tuffast. Och med en borgerlig regering som är hård mot de sjuka och arbetslösa gör inte livet lättare.  Arbetslivsnämnden kommer att jobba med att hitta lösningar och min förhoppning är trots en borgerlig regering i landet att mycket kan göras tillsammans med Arbetsförmedlingen.


Så vi kommer inte att vara utan arbetsuppgifter det närmsta året.


Presentation


Jag heter Lena Palmén och är sedan 2006 Socialdemokratiskt kommunalråd i Borås Stad. På bloggen kommer jag att skriva om sånt som jag tycker är viktigt för att Borås ska bli en ännu bättre stad att bo och leva i.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards