Alla inlägg den 7 november 2010

Av Lena Palmén - 7 november 2010 12:14

I dagens Borås Tidning går det att läsa om föräldrar som inte är helt nöjda med barnomsorgen i Borås. Sedan lockar dom med nyheterna imorgon där en ansvarig politiker säger att andra projekt har prioriterats. Ska bli intressant att läsa om det är vi röd-gröna som är "politikern" eller dom borgerliga som har styrt Borås i tolv år.


BT har velat avkräva mig svar på hur vi har tänkt. Jag har sagt det vi alltid velat ,inga köer till barnomsorg och omsorg efter föräldrars önskemål så långt det är möjligt.


Men jag har inte velat säga exakt hur våra nya stadsdelsnämnder ska arbeta för det vore väldigt odemokratiskt och toppstyrt. Så tänker inte den röd-gröna majoriteten arbeta.


Jag har inte heller svarat på hur vår investeringsbudget ser ut. Av en enda anledning den var inte klar och samma sak där, även om jag sedan sex dagar är ansvarigt kommunalråd så ska den demokratiska processen ha sin gång. Jag tar inga beslut själv.


Vad jag kan säga är att vi under ett antal år i opposition haft med förskolor i vår budget som inte blivit byggda. Nybyggen som behövts både för att antalet barn ökar men ochså för att ta bort paviljonger och därigenom få ett bättre användande av personalen.


Vi röd-gröna i Borås kommer som alltid att prioritera barn och unga i våra budgetar men vi kan inte göra allt år ett och framför allt inte innan vi har börjat. De nya nämnderna startar sitt arbete i januari då har kommunfullmäktige beslutat om budget för 2011 där vi presenterar vad vi vill genomföra under vårt första år av de fyra vi har fått mandat av väljarna.

Presentation


Jag heter Lena Palmén och är sedan 2006 Socialdemokratiskt kommunalråd i Borås Stad. På bloggen kommer jag att skriva om sånt som jag tycker är viktigt för att Borås ska bli en ännu bättre stad att bo och leva i.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards