Alla inlägg den 8 maj 2010

Av Lena Palmén - 8 maj 2010 14:40

I fredagens Borås Tidning fanns en artikel om en träff som Svenskt Näringsliv hade haft med Boråspolitiker. När man läser den kan man få uppfattningen att Socialdemokraterna i Borås genom mig vill lägga ner Servicekontoret.

Men det vill vi inte, BT har inte heller felciterat mig-utan det var ett försök till ironi. Ironin låg i att de borgerliga styret i Borås haft 12 år på sig att göra detta. Men det har aldrig funnits någon majoritet hos borgarna för det.

Utan den flesta partier i Borås tycker som Socialdemokraterna.

Servicekontoret som en effektiv egenregiutförare inom kommunaltekniken är en förutsättning för en något så när sund konkurrens. Vi är övertygade om att det gynnar konkurrenssituationen och ger därmed ett bättre utfall av varje satsad skattekrona.

Jag kan konstatera att ironi ska man vara försiktig med.

 

Presentation


Jag heter Lena Palmén och är sedan 2006 Socialdemokratiskt kommunalråd i Borås Stad. På bloggen kommer jag att skriva om sånt som jag tycker är viktigt för att Borås ska bli en ännu bättre stad att bo och leva i.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards