Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Lena Palmén - 3 mars 2010 14:33

Man kan konstatera att Ungdomsrådet gör ett bra och viktigt arbete i Borås Stad.

Just nu håller dom på att besöka alla skolor, gymnasier och fritidsgårdar för att göra sig kända och få idéer om vad dom ska jobba med.

Svaren de får in är inte alltid roliga att läsa, ungdomsrådet drar slutsatsen att det finns problem med mobbing.

För att komma till rätta med mobbingen räcker det inte med fina planer om dominte följs.  Allra viktigast är att det finns personal som vågar se verkligheten och  som ges möjligheter att göra något åt den. Jag vägrar att tro att ett barn som är mobbat kan gå flera år i skolan utan att de vuxna har märkt något. Självklart har alla vi vuxna ett ansvar för att se och stoppa mobbing för inget barn eller ungdom ska behöva vara rädd för att gå till skolan eller någon annanstans heller för den delen.


Här kan ni läsa mer om vad Ungdomsrådet jobbar med



Presentation


Jag heter Lena Palmén och är sedan 2006 Socialdemokratiskt kommunalråd i Borås Stad. På bloggen kommer jag att skriva om sånt som jag tycker är viktigt för att Borås ska bli en ännu bättre stad att bo och leva i.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards