Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av Lena Palmén - 12 oktober 2009 17:21

Som kommunpoltiker får man verkligen vara allätare. Idag har jag varit med på en presentation av hur folkhälsan ser ut i landet, regionen och egna kommunen. Imorgon får jag förmånen att lyssna på en bomullsodlare från Kamerun  som är Fair Tradediplomerad. Förra veckan träffade jag ett antal Boråsföretagare som beskrev sin verksamhet.

Däremellan har jag fått info om stadsdelen Hulta och hur arbetet går med att ordna träningslokal för Mariedals idrottsföreningen. Inte konstigt att man ibland känner sig lite vimsig.

Ikväll ska jag vara med och prata om hela poltiken med de andra ombuden som ska åka på Jobbkongressen i slutet av oktober.

Skönt att man under helgen får koppla av med lite idrott bl.a såg jag en kul match i fredags där Borås basket till slut lyckades vinna. Men bäst av allt är ändå när man får se sin egen åttaåring spela fotboll vilket han gjorde inomhus i Tranemo igår.

Till min dotter som fyller år idag grattis.     

Presentation


Jag heter Lena Palmén och är sedan 2006 Socialdemokratiskt kommunalråd i Borås Stad. På bloggen kommer jag att skriva om sånt som jag tycker är viktigt för att Borås ska bli en ännu bättre stad att bo och leva i.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards