Alla inlägg den 26 maj 2009

Av Lena Palmén - 26 maj 2009 10:41

Just nu känns det som allt händer på en gång. Det går en privatiseringsvåg i kommunen nu av aldrig tidigare skådat slag.  Det senaste beslutet i kommunstyrelsen som handlar om att privatisera boenden inom LSS. Igår fick vi i princip besked om att de boende inte kommer att ha speciellt mycket att säga till om, vad är det för valfrihet? Kanske majoriteten tar sitt förnuft tillfånga innan det slutgiltiga beslutet tas i socialnämnden.


På tal om val så är det ju dags att välja vilket parti och vilka personer vi vill ska företräda oss i EU. Själv prövade jag vallokalen på stora torget det gick utmärkt dessutom utan röstkortet, fungerar om man har ett ID-kort med sig.  


Sedan mitt sista inlägg så har vi i minoriteten dessutom hunnit med att bli helt överkörda i frågan om hur Borås stads organistation ska se ut i framtiden.  Dålig stil med sådana arbetsmetoder från majoriteten.

Presentation


Jag heter Lena Palmén och är sedan 2006 Socialdemokratiskt kommunalråd i Borås Stad. På bloggen kommer jag att skriva om sånt som jag tycker är viktigt för att Borås ska bli en ännu bättre stad att bo och leva i.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards