Alla inlägg den 22 januari 2009

Av Lena Palmén - 22 januari 2009 11:38

Min ambition för detta året var bland annat att vara en mer aktiv bloggare. Som med de flesta nyårslöften gick det åt skogen. Men man får ta nya tag.

Jag skulle vilja berätta om två bra saker jag varit med om den senaste veckan. Först ett besök på Särlaskolan där jag träffade tre elever som gjorde ett arbete om de politiska partierna. Det är alltid lika roligt att få träffa elever och lyssna och diskutera olika saker som ligger dom varmt om hjärtat. Sedan var jag inbjuden av Entreprenörsklassen på SvenEriksons gymnasiet för att lyssna på några redovisningar. Eleverna har gjort arbeten ute på olika företag i Borås,  verkliga problem-ideér som företagarna vill ha hjälp med. Man blir imponerad av hur ambitiösa eleverna är och vilka proffsiga arbeten dom gjort. Skönt med positva bilder av den svenska skolan som omväxling.

Presentation


Jag heter Lena Palmén och är sedan 2006 Socialdemokratiskt kommunalråd i Borås Stad. På bloggen kommer jag att skriva om sånt som jag tycker är viktigt för att Borås ska bli en ännu bättre stad att bo och leva i.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards